tisdag 27 november 2007

Best. Day. Ever.

Okej, jag kanske överdrev en smula, eller ganska mycket. Om detta var den bästa dagen i mitt liv skulle det vara en aning tragiskt, faktiskt. Men jag är på gott humör.

Jag började dagen med att komma, vilket alltid är utomordentligt trevligt. Sedan hade jag all läslust i världen (vilket tyvärr inte hör till vanligheterna nu för tiden) och är nöjd med mitt bokval, Manus & dramaturgi för film, som är en kombination av både intressant och rolig läsning. Dessutom är Max Schreck på framsidan! Om jag inte vore en sådan student hade jag funderat på att köpa den istället för att som nu utnyttja bibliotekens fantastiska tjänster.

Jag lyckades få en lite längre glimt av Hugh Laurie som gäst på Jay Leno och min själ log ikapp med solen, eller jag antar att solen sken någonstans bakom de grå molnen.

Jag lyckades även att undvika ”allt som kan gå fel kommer att gå fel”-syndromet som har förföljt mig de senaste veckorna. Om en viss ofantligt snäll lärare inte hade funnits hade jag annars vid det här laget varit i stort behov av psykvård.
Men idag flöt det på! Visst, filmningen tog lite längre tid än vad jag hade hoppats på och ämnet var långt ifrån mitt val av ämne, men inga större missöden! Shit, det förtjänar nästan ett kors i taket. Hoppas bara att redigeringen imorgon går lika bra.

Nej, nu är det dags att börja läsa igen och skriva PM. Läsning – skoj! PM-skrivande – inte lika skoj…

Inga kommentarer: