söndag 7 september 2008

Aaaahhh

Jag är otålig.
Wovenhands nya skiva Ten Stones har äntligen kommit ut i handeln, men mitt exemplar är någonstans mellan Amazon och mitt hallgolv. Hur kan tiden gå så fort när det gäller förlorad tid i examensarbetet (det har redan gått två veckor och jag har inte kommit igång!) och så långsamt när det gäller något man ser fram emot? Borde det inte vara samma tid?

Jag vet inte hur många gånger jag har lyssnat på Kicking Bird och HorsetailWovenhands myspace-sida, men de tål att lyssnas på. Skivan sägs vara lite rockigare än tidigare alster. Med tanke på hur hårt det stundtals var live, så är det mer än välkommet.
Kanske borde skicka ett ex till Haunted...

Den 16 november spelar de på KB i Malmö. Någon som vill göra mig sällskap?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oh jag är jag är väldigt sugen på att se dem live.

Måste lyssna på nya skivan, har haft alldeles för mycket med skola och nollning för att ens reflekterat över att de släppt nytt *skäms*

Anonym sa...

varför inte dl i väntan på ditt x?

De sa...

eva: De är riktigt grymma live, så det rekommenderas starkt.

anonym: Det är sant, men jag sysslar inte så ofta med sådant. Inte när det gäller musik i alla fall...

Oh Julie. sa...

Åh, jag hade helt glömt bort Wovenhands. Lyssnade massor på dem för ungefär tre år sedan. Dags att ta igen lite borttappad musik nu då :)

Och vad jag älskar att du har Joker-bilden! oh! Den är så snygg!