fredag 17 augusti 2007

Humor eller galenskap?

Det finns en tunn linje mellan galenskap & genialitet och konstnären Jan Stenmark korsar den om vartannat. Vissa av hans texter till de mer normala(?) 50- eller 60-tals bilderna får mig att se mig omkring och tänka: ”Jaha?” medan andra är helt briljanta.
Som denna till exempel:

Suveränt. Humoristiskt. Stort leende.

Något som var total galenskap var temperaturen på våning fyra i Kulturhuset. Inte hört talas om AC? Fläkt? Tydligen inte.


Apropå galenskap eller humor, bestäm själv, så upptäckte jag vid en hotellvistelse att Scandic hotell definierar Last King of Scotland som komedi… Jag undrar hur en film om en fullblodsgalning till diktator kan ses som en komedi. Men, vad vet jag.
De tyckte även att 300 var en detective/thriller, så jag börjar misstänka att det kanske inte enbart var total okunskap involverat vid kategoriseringen utan även en stor mängd alkohol/droger/lobotomi…

Inga kommentarer: