tisdag 30 juni 2009

Melting! Melting!

Det är löjligt varmt nu. Och inte ska det bli svalare heller. Optimalt festivalväder för mig är uppehåll, sol fast med många söta och snälla moln på himlen. Stekande hetta är inte optimalt. Men inte mycket att göra, på torsdag bär det av till Arvikafestivalen. Detektivbyrån och Nine Inch Nails redan på torsdagen, Depeche Mode, Eagles of Death Metal och I Are Droid på fredag samt Thåström och Tiger Lou på lördag. Det är min plan. Sedan får vi se om det blir dem, några fler eller några färre. Man vet ju aldrig.

Sjuk tänker jag i alla fall inte bli.

Apropå att smälta. Om ni inte redan uppfattat det genom tidigare inlägg, så vill jag flytta. Börjar känna mig smått desperat nu när sommarhettan gör lägenheten till en bastu. Help me, I'm in hell!
Men jag kan inte ta vad som helst för min surt förvärvade kötid. Jag måste känna att jag kan trivas där. Det kan tyckas kräset nu när jag så desperat vill flytta, men de hyreslägenheter som jag varit och kollat på har verkligen varit lägenheter som jag velat lämna så fort jag kommit in i dem. Och så kan man ju inte bo. Jag vill inte börja längta till "nästa lägenhet" innan jag ens packat upp. Och att köpa är inte ens att tänka på, utan lön och studieskulder upp över huvudet.
Sug.

1 kommentar:

ooj oj oj sa...

Ok. Det här kommer att låta motsägelsefullt, men lovar, det funkar!
Mitt tips är att måla den där väggen i färgen ni alltid talat om, sätt upp gardinerna som ni hela tiden tänkt, borra alla hålen och häng upp allt det ni gillar. Bo-in-er. Innan färgen ens hunnit torka, gardinerna vecka sig, borrdammet damsugats upp - ja, innan allt det hunnit hända kommer ni få ett lägenhetserbjudande. Det låter magiskt, det är helt sjukt konstigt - men ärligt, jag och sambon har varit med om processen samtliga gånger precis innan en flytt. Så lycka till!