lördag 1 september 2007

I hate Horatio Caine.

Det finns otrevliga, nonchalanta och hycklande karaktärer i de flesta tv-serier eller filmer. Men den som tar priset är ändå Horatio Caine i CSI: Miami. Denna varelse som inte tittar rakt på andra utan från sidan, som tar på sig sina solglasögon (även inomhus) innan sista biten av varje punchline.
Kanal 5 envisas med att visa upp ett antal av dessa punchlines (med eller utan glasögon på) i sin reklam för programmet och när jag ser detta hamnar jag i ett tillstånd mellan illamående och självmord.

Det måste stå i hans kontrakt att han ska få första tjing på de sämsta one-liners som finns. Ungefär som det stod i Jean Claude Van Dammes (usch) kontrakt att han måste visa rumpan i varje film eller att kaptenen i Miami Vice alltid skulle få sista ordet i varje scen han var med i.
Frågan är väl om David Caruso själv tycker att han är cool. Om manusförfattarna tycker att de gör ett bra jobb. Den som sa okej till detta borde få stryk.

2 kommentarer:

Sophix sa...

min påhälsande kompis tycker just denna reklam är jättekul, hon är övertygad om att 5:an driver med H. jag är inne på det spåret oxå, det känns liksom mycket bättre.

De sa...

Naturligtvis gör de det (hoppas jag)! Men den vetskapen hjälper tyvärr inte mot mitt illamående... jag menar, det är ju fortfarande han i bild med sina one-liners...