lördag 1 november 2008

A picture says more than a thousand words

Vit plast i höstsolen syns lång väg. Men man ska väl inte kalla det för plastdräkt. Och man ska inte kalla honom Stormtrooper. Inte om man är ett äkta Star Wars-fan. För om man är äkta så vet man att han var en Scout trooper. Inte en Stormtrooper. Sådant där är viktigt. Om man är äkta.
Jag är inte äkta. Men jag var en kameleont idag. På Sci-Fi-mässan i Älvsjö.

Egentligen var det för mycket folk för min smak. För mycket folk som trängdes och gick in i mig vart jag än stod. Och egentligen var det för lite av sådant som jag tycker är roligt att titta på.
Men som förra året så kom jag därifrån med en sak jag tycker om: bilder. Bilder på mina favoriter. Idolfoton att sätta upp på väggen. Bilder fascinerar mig och egentligen skulle jag vilja fylla mina väggar som nu, av lathet, gapar tomma. Förutom hallen där det finns idolfoton från Fight Club, Shaun of the Dead, Leon och Omen. Nu har samlingen utökats med The Dark Knight (Jokern x2), Gökboet, Jaws och Hellraiser. Samt en bild på Hugh Laurie som fångade mitt hjärta. Bokstavligen.
Sedan var det även dags att fylla på filmbiblioteket här hemma. Denna gång med lite Dario Argento. Närmare bestämt en box med sju av hans filmer. Det var på tiden.

Inga kommentarer: