söndag 9 december 2007

Att jag inte skäms...

Efter att ha tittat på två filmer, som vi lite diplomatiskt kan kalla ”inte så bra”, känner jag mig lite väl lat. Jag hade kunnat zappa runt och hittat något bättre, jag hade kunnat ställa mig upp, gått bort till DVD-hyllorna och hämtat en film som jag vet är bra… men jag bara satt här som en zombie och tittade. Och nu känner jag mig lite som ett våldsoffer… skamsen och rädd, ensam i lägenheten på en lördagskväll... shit, nu känner jag mig bara tragisk.

Så över till något annat. Kom på att jag faktiskt inte lyssnat något på senaste plattan av Queen of the Stone Age. Jag kan vara lite kinkig när det gäller musik och när jag hörde att de gått ifrån sitt stoner-arv blev jag så pass besviken att jag inte gav den nya skivan en chans. Jag vet inte riktigt vart logiken fanns i det beslutet, så det är hög tid att jag faktiskt lyssnade nu… bara sex månader för sent…
Min första impuls är att dra i en svart panters svans; Come on, katten, det svänger ju! Och visst känner man igen de gamla dragen. Några låtar som står ut är Sick, Sick, Sick, I’m Designer, Make it wit chu och 3’s & 7’s som är skönt svängiga.

Skivan blev dock lite segare att lyssna på ju längre den gick. Men det säger nog mer om mig och min allmänna trötthet än om skivan. Fast, det är faktiskt inte alla band som klarar att göra låtar som håller sig intressanta hela låten igenom när de närmar sig sjuminutersträcket. Sorry.

Inga kommentarer: