tisdag 18 december 2007

Love is a verb. Love is a doing word…

Shit, så inåt helvete jävla kuk-bra José González var ikväll!!!
Jag kan inte sluta le!!!
Absolut bland topp-10 av allt jag någonsin sett. Utan tvekan.
Det var stämningsfullt och otroligt snyggt när han var belyst med enbart en strålkastare snett uppifrån.
Låtarna stämde, jag saknade faktiskt inte en enda. Lovestain, Fold, Killing For Love, Crosses, How Low, In Our Nature, Down the Line med flera och med Teardrop som allra sista låt – hur kunde jag annat än fnittra som en liten skolflicka!
Det var många låtar från den senaste skivan, något som kan vara lite trist ibland med andra band, men här var det mer än välkommet med tanke på hur bra jag tycker att den är.

Promise And The Monster som var förband var också bra. Det är svårt att beskriva hur hon låter… det är som ett fragilt isländskt skogsrå förkroppsligat i en liten kvinna från Uppsala/Stockholm. Mycket stämningsfullt.

Och sist, men även skäggigast: Grattis på födelsedagen, Martin!

Inga kommentarer: