söndag 30 december 2007

Hemma!

God mat, trevligt sällskap och slappande är det jag kommer ifrån. Ändå känns det som att jag behöver hämta mig en aning. Och hur gör man det bättre än att se en massa film?
Det kändes som en bra idé att bara se sådana filmer som jag inte redan sett, så dessa är inhyrda: Den Svarta Dahlian, Shooter, Children of Men, Harry Potter and the Order of the Phoenix och The Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer.

Har än så länge bara sett de två sistnämnda, varav den första inte imponerade så värst. Visst, jag fick glimtar av både Gary Oldman och Alan Rickman, men det gör faktiskt inte en hel film. Nej, den femte Harry Potter-filmen kändes mest som en transportsträcka och sådant är bara tråkigt.
Den senaste Fantastiska Fyran-filmen var bättre, inte direkt bra men en lagom underhållningsdos sådär till söndagsfrukosten.

Vad gäller de övriga filmerna så läste jag Den Svarta Dahlian någon gång på högstadiet och är för mig att den var bra. En annan filmatisering av samma författares verk är LA Confidential och den är riktigt bra. Men Den Svarta Dahlian har inte fått så bra kritik, så vi får väl se.

Inga kommentarer: