onsdag 18 februari 2009

Are you saying I'm not normal?

Gårdagen var suverän. Nytt House. Det var ett bra öppningsavsnitt som skapade ett leende från öra till öra. Fokuset var mer på förhållandet mellan House och Wilson än på fallet, och jag gillar verkligen deras relation. Avsnittet involverade kidnappning, utpressning, terrorism och mistaken identity. Trevligt, trevligt! Och jag tycker att de borde visa ett nytt avsnitt varje kväll.

The Mentalist intogs idag. Huvudkaraktären verkar vara en aning störd, vilket är en fantastiskt grund för ypperliga karaktärer. Det var en seriemördare, det var lite humor och en lovande start.

Grey's Anatomy säger mig inte så mycket längre. Har egentligen inte gjort det på länge. Och jag förstår mig inte på Daredevil-kamikaze-ST-läkarna. Är det meningen att det ska vara bra? Spännande? Coolt? Jag tycker mer att det är tröttsamt. Så jag förbannar min romantiska sida som vill se mer av dr. Hunt och dr. Yang, för annars skulle jag dumpa denna serie så hårt att dess framtida barn hade blåmärken vid födseln. Eller något sådant...

Nåväl. Nästa vecka kommer Tim Roth ännu en gång in i mitt liv. Jag gillar Tim Roth. Och även om jag inte läst eller sett så mycket av hans nya serie Lie to Me som börjar nästa onsdag på 4:an, så verkar den ha potential att bli riktigt bra. Herr Roth spelar en doktor som är expert på lögner, och han och hans team hjälper olika polisorganisationer med svåra fall. Så nästa onsdag är det inget snack, det blir Lie to Me.
Här hade jag tänkt skriva att Grey's kan ta sig, men så blev det lite sött på slutet. Fan.

Inga kommentarer: