söndag 8 februari 2009

Jaha...

Ja, det blev naturligtvis ingen Benjamin Button för min del igår. Det var andra gången det fick ställas in. Försöker världen säga mig något?

Istället slötittade jag på Beyond the Sea, en rätt tråkig film trots att Kevin Spacey var med i den. Den hade sina stunder och herr Spacey sjunger över förväntan, men jag kan tänka mig att det är en film man måste vara på humör för att se. Och det var inte jag.

Inte blev det någon Damian Lewis heller. Har börjat titta på Band of Brothers igen och tycker att det är trevligare att titta med någon. En delad upplevelse är en roligare upplevelse. Tyvärr innebär dock detta att när ens tittar-partner inte kan titta, så blir även jag utan. Inte lika roligt. En inte helt genomtänkt strategi alltså. Jag får helt enkelt börja titta på en tv-serie som jag följer helt själv. Då slipper jag slötitta på filmer som jag egentligen inte har något intresse att se. Jag kunde ju ha börjat igår visserligen, men igår levde hoppet. Idag kurerar sig hoppet någonstans under soffan. Kanske kan jag locka fram det med lite glass...

Förövrigt finns det recensioner ute för Coraline som påstår att Tim Burton har med den att göra. Här är en av dem. Suck.

2 kommentarer:

LadyM sa...

Ja det är alltid lite knepigt när man ska dela serie med någon annan och inte har helt synkade liv.
Jag spelade in filmen igår coh vi hade tänkt se den idag men då jag inte är så klar i skallen och på humör så får den nog vänta.

Kram på dej!

De sa...

Ja, den kan säkert vara bra om man är på rätt humör. Det kan vara så med vissa filmer.

Kram på dig med!