måndag 16 februari 2009

Tv, tv, tv

Jag har aldrig fastnat för CSI: NY. Det är inte för att Gary Sinise är dålig, för det är han inte, han är bra. Han är bara inte en Grissom. Det är inte för att de övriga är dåliga heller, även om jag inte tycker att de är uppenbart bra. Förutom Don Flack. Detective. Han gillar jag. Även om några av de få avsnitt jag har sett har varit riktigt bra, så var inte serien sådär mörk som jag ville, och mitt intresse rann ut i sanden. Det är mycket möjligt att jag på grund av detta har missat andra avsnitt som skulle ha kittlat mitt sinne, men nu är det som det är.

Detta innebär att det blir lite tid över för att spela Lego Indiana Jones. Jag kan verkligen inte tröttna på det tv-spelet. Konstigt, men sant. Jag är i övrigt inte så tv-spelande, speciellt när plattformsspelen blev ersatta av sådana som jag bara blir yr av. Super Mario är en barndomskärlek, likaså Sonic och Snake, Rattle & Roll. I övrigt inte så mycket annat. Tills nu alltså. Visst jag har fortfarande svårt med broar och liknande och ramlar ofta nedför stup, men det gör inte så mycket. Jag sitter ändå och skrattar som ett litet barn i en Ben & Jerry-butik.

Hursom. Denna vecka är lite av en premiär-vecka. Åtminstone för tre serier (har jag missat någon?). House börjar imorgon och jag kunde inte vara gladare över detta. Samtidigt börjar dock en annan serie som jag tycker verkar ha potential, nämligen The Mentalist. Så det blir att spela in och se i efterhand. På onsdag har Grey's Anatomy säsongspremiär och det kommer väl bli att jag tittar. Jag tycker inte att det är en sådan bra serie egentligen, men har väldigt svårt för att sluta titta. Vet inte varför. Kanske olycksplats-syndromet. Måste. Titta. På. De. Förolyckade. Kropparna.

I övrigt går det en bra film på 3:an vid 22 imorgon ikväll: Red Dragon. Jag gillade verkligen boken av Thomas Harris när jag läste den för ett antal år sedan och till skillnad från den första filmatiseringen av boken, så gjorde inte Red Dragon mig besviken. Mitt tips är att se den om ni inte redan har gjort det.

Så, vad ska ni titta på under veckan?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser fram mot The Mentalist. Verkar ha en enorm potential. Hoppas vi inte blir besvikna.

Anonym sa...

Dessutom hoppas jag att Lie to Me med Tim Roth är så bra som den verkar.

De sa...

Eva: Ja! Lie to Me verkar också lovande. Och jag har saknat Tim Roth, så det ska bli extra roligt att se den.