lördag 5 januari 2008

Alien vs. Predator 2 – anytime!

Jag måste väl medge att jag inte begär lika mycket när det gäller sådana här filmer. Man vet på ett ungefär vad man får redan innan. Men det gör inget. Vi får se de vanliga sakerna, Predatorns små gadgets vi har sett förut samt några nya, alienslem, skrikande offer och tungor med hålslagartendenser.

Om man jämför denna med den första kan jag inte riktigt bestämma mig för vilken av dem som var bäst. I den första, när de väl var nere i pyramiden, var miljön schysst. ”Det slutna rummet”-känslan passar utmärkt för Alien- och Predator-handlingar. I denna film är de i en småstad och det fungerar tyvärr inte lika bra. Så fort de är nere i kloakerna eller inne i sjukhuset fungerar det bättre.

Det trista är att inledningen på filmen, själva uppbyggnaden är lite väl utdragen. Speciellt med tanke på att filmen inte är så lång. Det fungerar men mestadels för att man får se mycket aliens. Det är aliens överallt! Och folk dör som flugor! I love it! Och jag gillar verkligen predalienen, den ser riktigt schysst ut, måste jag säga. Och ja, jag vet att jag är lättflörtad.

Inga kommentarer: