söndag 27 januari 2008

Allow me to grab my bulletin. Seatbelts.

Om jag skulle döma denna film efter namnet, Flight of the Phoenix, skulle jag aldrig ha tittat på den. Men nu var tv:n på 3:an just när den började och slö som jag är lät jag det vara kvar. Och döm till min stora förvåning – och glädje – så möttes jag av ett bekant ansikte: Hugh Laurie.
Jag har varit förtjust i Hugh Laurie sedan jag först såg honom som en inte så smart prins i Black Adder. Men jag har inte koll på alla filmer han är med i. Så detta var en glad överraskning.

Ett gäng oljeborrare störtar i öknen och bestämmer sig för att bygga ett plan av de flygplansdelar som blev kvar i kraschen. Lite för mycket drama och mänsklig idioti och lite för mycket manligt ego för min del. Men hey, man får ju se en skäggig Laurie med bar överkropp.
Om man ska titta på en flygplanskraschfilm så tror jag dock mer på Alive, även om det var längesedan jag såg den.

Men för att komma tillbaka till Hugh Laurie så har House säsongspremiär den 5 februari. Wohoo! En annan serie, som jag inte har sett ännu, men ändå rekommenderar är 30 Rock, som har premiär på kanal 4+ den 1 februari.

Inga kommentarer: