fredag 22 augusti 2008

x3

Jag hatar källförteckningar. Mitt hat är rakt, flammande och för evigt. Men nu är den fixad. Nästan alla andra ändringar är gjorda. Snart, snart, snart kan jag lämna C-projektet helt bakom mig. För att på måndag sätta igång med mitt examensarbete. Jag vill ha semester!

Nu till något helt annat. Varje gång jag har sett Nine Inch Nails (om man skriver det så låter det som jag har sett dem många gånger, men det är bara tre), så har jag önskat, önskat, önskat att de skulle spela en viss låt.

Reptile.

Jag tycker att den är rå, med en fantastisk bitter text och är som låt helt enkelt alldeles, alldeles, alldeles underbar. Av någon anledning påminner den även mig om någon. Jag vet egentligen inte varför, för hon var aldrig otrogen mot mig. Men hon hade/har definitivt horaktiga tendenser.
Nåväl, det var inte det jag skulle prata om. Grejen är att de inte spelade den. Inte under någon av de tre spelningar som jag sett, vilket gjorde mig lite ledsen, ledsen, ledsen i ögat då jag vet att de har spelat den live tidigare.
Hursom hittade jag denna version som inte är lika tung men ändock intressant, med Peter Murphy på sång. Så här, hoppas att ni gillar den. Om inte, skriv gärna varför.

2 kommentarer:

beardonaut sa...

Och lika bittra var vi över "The Perfect Drug. Just kidding". Damn him. Fast jag fick höra Burn. Så jag är nöjd.

De sa...

Grrr. Trent är dum ibland.