fredag 9 januari 2009

Tankar och traumatiska lösningar?

Jag känner mig lite kluven. På ett sätt så kanske jag inte får så mycket att göra. Dessutom verkar det ta en del jobb från en klasskamrat, vilket inte känns rätt. På ett annat sätt så är det en utmaning i att få struktur på något som behöver mer struktur. Och få en stor frihet i vad jag ska göra om dagarna.
Så jag är kluven. Men det är ju inte som att andra står i kö direkt. Jag är inte så lätt att förstå sig på alltid och speciellt inte om de bara träffar mig under en kort intervjutid. Men jag lovar, jag är trevlig. När ni lärt känna mig.

Förövrigt har det kommit en medicinsk studie som menar att personer som upplevt en traumatisk upplevelse kan återhämta sig snabbare genom att spela Tetris. Forskarna menar att spelet kan göra så att personen upplever färre flashbacks. Det låter ju fantastiskt!
Frågan är väl bara om studien kan överföras från försökspersonerna, som bara fick se bilder på traumatiska upplevelser, till att hjälpa personer som faktiskt upplevt något traumatiskt. Inte riktigt samma sak. Men, men. Spela mer Tetris! Det ska i alla fall jag göra.

Inga kommentarer: