fredag 29 februari 2008

Fuck! Ass!

Jag är medveten om att jag redan använt denna rubrik. Då handlade inlägget om en film som alla bör se. Nu handlar det om att plugga. Eller rättare sagt om oförmågan att plugga.
Jag borde nämligen läsa och opponera på ett C-projekt, läsa kurslitteratur och besvara frågor på hemtentan, komma på personer att intervjua om deras ekonomiska situation samt fundera ut vad jag vill skriva om under de tio veckor som C-projektet/C-uppsatsen är lagda till. Jag känner inte för något av det där.

Jag vet inte riktigt vad som har hänt. Är det fortfarande förra kursen som spökar och som har lagt sig som ett skoltrött täcke över mig? Eller är jag bara lat? Jag har tidigare känt av viss skoltrötthet men har ändå kunnat få saker gjorda, men nu verkar det rätt hopplöst.

Jag har funderat över vad jag vill skriva om. Det är i alla fall lite roligare, även om det nu handlar om nästa kurs och inte denna. Min första tanke är att skriva om New Orleans. Jag har velat åka dit sedan typ barnsben, men min familj var aldrig med på det och sedan föll det sig rätt omöjligt med tanke på min ekonomiska situation.
Men nu, efter ett otal år av studerande och levande på rätt lite pengar, har jag lyckats att ändå spara ihop lite slantar som (med viss utomstående hjälp) kan ta mig till USA. Helt otroligt, men sant. Nu handlar det egentligen bara om timing.

Mitt andra ämne, om nu något skulle hända som gör att jag inte kan åka (några hål i tänderna som måste lagas för att ta ett exempel), så tänkte jag väl skriva om film. Svensk sådan. Min första idé att skriva om SF:s biomonopol gick inte riktigt hem, så jag måste försöka att vinkla in mig på något annat. Har ingen aning om vad än dock. I fall ni har några tips är de ofantligt välkomna!

Nej, nu skriker ”Metodbok för medievetenskap” på mig. Det räckte tydligen inte att lägga den i andra änden av rummet. Kanske om jag lägger den på balkongen…

Inga kommentarer: