onsdag 13 februari 2008

Låt oss vara lite morbida för en stund

Det sägs att alla kändisar dör i tretal. Om det ligger någon sanning i det, så dog den tredje i helgen.

Den förste att dö var Brad Renfro, som bland annat spelade huvudrollen i filmen Apt Pupil mot Ian McKellen. Han dog den 15 januari i år och blev 26 år.

Den andre kändisen, och den som definitivt fått mest uppmärksamhet är Heath Ledger. Han dog den 22 januari och blev 28 år. Han blev väl mest känd från Brokeback Mountain, men jag kommer nog minnas honom mest från The Brothers Grimm och, vad jag skulle gissa på just nu, från The Dark Knight. Why... so... serious?

Roy Scheider blev den tredje i raden. Han dog den 10 februari, 75 år gammal. En mer respektabel ålder. Han kommer alltid stå i min filmhylla som den hajdödande Martin Brody i fantastiska filmen Jaws. Smile, you son of a bitch.

Nu är då frågan. Gäller dessa tre? Eller var Brad Renfro inte känd nog? Och om han inte var det, kan vi då vänta oss någon mer kändis drypa av? Eller, har jag till och med missat någon?

Förövrigt var det Heath Ledgers död, eller snarare födelseår, som fick mig att inse att jag faktiskt är 28 år och inte 29. Här har jag gått runt och trott att jag varit ett år äldre än jag är... Lite skumt, sådär.

Och kom ihåg, tystnad är samma som medhåll. Även munkavlad tystnad.

2 kommentarer:

Hanna sa...

HAHA! Det hade varit rätt kul pm vi firat din 30-årsdag på din 29-årsdag!!! Hohoho!
Då är vi lika gamla?

De sa...

Ren och skär 79:a från hjässa till tå. Så ja, vi är lika gamla, några månader hit eller dit.