torsdag 21 februari 2008

Surgeons & Paper Cuts

Jag tog mig en liten tv-paus för att titta på Grey’s Anatomy. Det behövs pauser. Livsräddande pauser.

Jag måste erkänna att jag inte blev speciellt imponerad av första avsnittet förra veckan. Det kändes lite krystat att peta in en syster till Meredith, som ingen hört talas om tidigare. Jag menar, hon borde ha kommit upp i någon konversation, även om hon inte bodde hemma, speciellt med tanke på att hon utbildar sig i samma yrke. Eller har jag missat något?
Sedan att det var samma tjej som doktor Shepard träffade på samma bar som han träffade Meredith… det är ju bara för jävla dålig fantasi. Sorry, men jag skulle av ren princip kunna sluta att titta på ett tv-program på grund av något sådant.

Just nu undrar jag vart handlingen är meningen att ta vägen. Det enda egentligen som fick mig att titta på avsnittet idag var slutet på förra avsnittet. Lilla söta George gick hem till Izzie och berättade att han älskar henne. Så snuttigt. Så det finns en liten ljusglimt i mörkret. (Och nej, jag är faktiskt inte ensam om att tycka att George och Izzie ska bli tillsammans. Jag har stöd. Tack, Mikaela, det uppskattas.)
Men naturligtvis kommer de att dra ut på även detta i evigheter. Naturligtvis. Så, jag är fortfarande inte imponerad. Vilket känns trist.

Nu blir det mer pluggande… Någon som vet hur många paper cuts det behövs för att skära upp handlederna?

Inga kommentarer: