söndag 2 mars 2008

Gröna paltor och tjejiga känslor

Jag kanske håller på att bli tjejig på äldre dar, men en man i uniform är allt lite stiligt ändå. Har tittat igenom hela Band of Brothers nu och kan inte hjälpa att bli lite betuttad.

Det är en ofantligt bra serie. Den känns trovärdig, har många hemska scener men visar även på den värme och kamratskap som soldaterna i E-kompaniet delade. Huvudkaraktärerna har alla något som gör dem charmiga på sitt sätt.

Men det är ändå speciellt två som fick mitt gömda tonårshjärta att bulta lite extra: Winters (Damian Lewis på nedre bilden) och Speirs (Matthew Settle på övre). Jag menar, scenen där Speirs springer GENOM tyskarnas kompani, för att informera det andra amerikanska kompaniet på andra sidan, för att sedan springa TILLBAKA samma väg! Jag skojar inte, mina äggstockar rörde på sig.
Eller Winters som springer fram till ett krön där ett helt tyskt kompani väntar, ensam på grund av att de andra blir försenade... Dessutom är han rödhårig. Be still my poor teenage heart.
Nåja... vad är väl en rödhårig man i uniform? *suck*

1 kommentar:

Anonym sa...

I know the feeling! :)