torsdag 29 maj 2008

Bränt kött och mjölkdrinkar

En vecka med seminarier. Utan skräcken dock. Ingen opponering för min del, bara sitta med och lyssna. Det var lärorikt och frustrerande på samma gång. Som vanligt ungefär. Fick mer insikt i vilken form som kommer att fungera. Samtidigt bita mig i tungan när vissa kommer undan med saker som inte andra gör, enbart för att de hade en ”snällare” examinator. Sådant gör mig förbannad.
Det värsta var dock när opponenter, handledare och examinator gick ihop i någon slags sektbeundran för författarna. Riktigt obehagligt. Inga inristningar i pannorna dock (vad jag såg).
Men jag var tyst som vanligt, orkade inte ta upp kampen. Är alldeles för trött och jag har sett det så många gånger nu att jag tror att det är en del av utbildningen. Och varför skulle de lyssna på mig? Jag som inte ens lämnat in…

Imorgon blir det sol och alkoholintag i en park nära dig. Det är så sommaren ska invigas. Tydligen. Inte så pigg på solen dock men alkohol känns som en ypperlig idé just nu. Dränka några hjärnceller. Tyvärr blev inte vitryssblandningen som jag ska ta med mig i termosform något vidare. Vet inte vad som blev fel, men det smakar inte riktigt som det ska. Men med lite choklad till så blir det nog succé ändå.

Förövrigt: är det någon som fortfarande tittar på Grey’s Anatomy? I så fall, snälla, berätta vad som har hänt med denna serie. Urtråkigt. Här kan vi snacka om att ta död på hjärnceller.

Inga kommentarer: