fredag 23 maj 2008

Inget nytt under solen – bara samma gamla svammel

Jag har kommit av mig lite med skrivandet, så det får bli en samlad och kortfattad uppdatering: Det var ett lite annorlunda CSI-avsnitt denna vecka. Jag gillar annorlunda så måndagens avsnitt, med ett CSI-brädspel med brottmysterier i centrum, var som en fläkt med frisk luft genom min unkna cell. Förövrigt var samarbetet mellan CSI och Spårlöst Försvunnen riktigt bra. Aldrig har det dött så många människor. I like it!

Det händer egentligen inte så mycket i serien Life, men jag är ändå helt betagen i det skruvade och roliga som finns där mitt i polishandlingen. Speciellt av Damian Lewis, som är lagom out there för att göra karaktären riktigt bra. Sedan att han är söt, charmig och rödhårig (och ja, jag är nog lite småkär), gör inte saken sämre.

Vad kan man säga om Grey’s Anatomy? Jag vet faktiskt inte. Det kändes mest som ett mellanavsnitt som bara flyger förbi utan att lämna några avtryck. Det jag märkt med denna säsong är att ingen står ut längre. Ingen av karaktärerna är bättre eller intressantare. Nu är de alla precis lika ointressanta och hur intressant är det i längden?

Medium är schysst. Även om de tidigare avsnitten i säsongen varit bättre än gårdagens avsnitt. Men så är det. Jag tycker ändå att det är en intressant serie som bör ses.
Samma dag och tid visas även Dirty Sexy Money som också är schysst. Av lite andra anledningar dock. Här är det inte helheten som gör serien bra, som det är för Medium, utan vissa karaktärer och händelser. Jag gillar fortfarande prästen bäst, och nu har den karaktären även fått en mer mänskligt vänlig sida, vilket inte alls förstörde utan bara gav mer djup. Jag tycker dock att karaktären spelad av Peter Krause borde få en lite större plats. Som det är nu känns det som han riskerar att bli lite av en biroll medan familjen Darling tar över mer och mer.

Inga kommentarer: