lördag 12 april 2008

Anal magnetism

Den 29 april är det premiär för Life – en polisserie som utspelar sig i LA. Polisen Charlie Crews dömdes till livstid för ett brott han inte begick. Efter ett antal år blir han frigiven och kan börja jobba som polis igen, redo att lösa brott – både det han dömdes för och andra – genom hederligt och rekorderligt detektivarbete.

Jag gillar på sätt och vis polisserier, men det betyder inte automatiskt att denna kommer att bli bra. Det behövs bra och genomtänkt dialog, intressant handling och trovärdiga karaktärer för det. Huvudrollen spelas visserligen av Damian Lewis, som jag vet kan vara riktigt bra, så vissa naiva förhoppningar har jag allt. Så om inte annat får vi njuta av en rödhårig engelsman. Det är inte att spotta på. I övriga roller syns bland annat Adam Arkin (Chicago Hope) och Sarah Shahi (The L Word).

TV3 den 29/4 kl. 20. Titta då. Själv kommer jag vara i New Orleans…


Nöjesmassakern gick 1985 och är alltså en del av min uppväxt. Nu kommer snart alla avsnitt ut på dvd och jag sitter här nostalgisk och tänker på några av de allra klassiska sketcherna som fick mig att inse att humor är en bra grej. Här är en av dem:

1 kommentar:

Steve sa...

Ah, minnen. Gamla goda tiden då Sven Melander fortfarande var riktigt rolig.