söndag 6 april 2008

Veckans med-känslorna-utanpå

The Messenger av The Tea Party

Got a letter from a messenger
I read it when it came
It said that you were wounded
You were bound and chained
You had loved and you were handled
You were poisoned, you were pained
You were naked, you were shamed

You could almost touch heaven
Right there in front of you
Liberty just slipped away on us
Now there's so much work to do
The door that closes tightly
Is the door than can swing wide
Not expecting to collide

For a minute I let my guard down
Not afraid to be found out
I completely forgot dear
What our fears were all about
There's no need to be without

If there's a chance I would take it
This desire I can't kill
Take my heart please don't break it
I will crawl to your foothill

I'm frightened but I'm coming
Please baby please lay still
I'm not coming for the kill
I'm not coming for the kill

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du missar väl inte att Jeff Martin från Tea Party kommer till Sverige för första gången nu i Maj. Stor chans att man får höra "The Messenger" live då.

14/5 Västerås - Sigurdsgatan 25
16/5 Göteborg - Stenhammarsalen
17/5 Avesta - Garaget

+ ev Stockholm.

De sa...

Åh, tack! Jo, jag har sett att han kommer. Det blir nog ett måste trots att min plånbok kommer att gråta blod...
Fast Stockholm har jag visserligen inte sett något om, det vore ännu bättre för min del!

Anonym sa...

Det blev klart med Stockholm igår.
Så det blir Pub Anchor den 18/5.

De sa...

Pub Anchor??? Hahahaha!!! Vilket ställe att komma och spela på... Skumt. Nåväl, man får ju se honom i alla fall :)
Vart köper man biljetter????

Anonym sa...

Ja Anchor är ju inte det bästa stället direkt. Men det var bara dom som nappade. Jeff eller Tea Party är ju tyvärr inte så kända i Sverige. Det är ju lite därför som jag sitter och letar på fansen på nätet och tipsar dom :)

Brukar inte vara förköp på Anchor tror jag? Men du kan ringa och kolla med dom för säkerhets skull
http://www.pubanchor.com

De sa...

Tipsa inte för många bara ;) Vore ju trist om det blev för fullt... Speciellt i den lokalen *ryser*

Men JÄTTEtack för att du tipsade mig! :)

Anonym sa...

Ska ha det i åtanke ;-)

Men samtidigt får man hoppas på succé så att han kommer tillbaka med sitt nya band "The Armada".

Varsegod!