lördag 19 april 2008

En massa skoj...

Jag vet att jag har varit lite frånvarande. Jag har varit och är fortfarande sjuk. Äckelsjuk. Jag har varit helt borta och när jag då och då lyckats få fram lite energi så har den till största delen lagts på skolarbete. Men mest har jag legat och skakat och försökt att inte kräkas. Skoj.

Idag var jag till doktorn. Han sade att magsjuka kan sitta i upp till två veckor. Skoj. Jag är inne på nionde dagen. Jag är förbi frustrerad och närmar mig massmord.
Nu sitter jag här i soffan och tycker lite synd om mig själv med blåmärken i båda armvecken. Ja, BÅDA. Tydligen är även mina blodkärl blyga, eller veka som den snälla sköterskan sade medan hon försökte gräva fram lite blod. Till slut fick de byta arm OCH provtagare, medan jag blev allt blekare i ansiktet. Skoj, skoj.

Jag återkommer, förhoppningsvis snart och innan vi drar till USA. Även om jag får sitta med en dropp-påse på flyget, så SKA jag åka. Så är det bara.

Nu ska jag krypa under täcket igen och titta på Medium från igår och fortsätta tycka lite synd om mig själv...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig! Hoppas verkligen inte att det ska störa resan för er.

Hanna sa...

Nejmendinlillastackare!

Hoppas att du kryar på dig snart. Och du, jag vet att man brukar säga att man ska dricka mycket när man är sjuk, men ett tips som jag brukar köra med när jag är magsjuk (vilket också händer alldeles för ofta nuförtiden) är att varken äta eller dricka. När jag blir törstig så läppjar jag bara pytte, så att munnen slipper vara torr.

Det gör att det inte finns något mer att kräkas och på så sätt lyckas jag lura kroppen.

Du har ju inte så mycket att förlora på att prova.. Mer än ännu fler kilon (för jag antar att du har gått ner sisådär 25 kg redan).

Kramar!!

Steve sa...

Krya på dig. Jättebra SM final på femman, bara att bädda ner sig framför TV'n och titta :-D

Anonym sa...

Krya på dej gumman!
Din stackare, magsjuka är aldrig kul!!!!
Hoppas verkligen att du mår bättre snart så du orkar njuta av resan till fullo!

De sa...

Tack, snälla ni för era krya-på-dig-hälsningar. Det värmde.