onsdag 9 juli 2008

Kallsvettigt

Dagen har hittills varit horisontal. Reaktion på medicinen skulle jag tro. En våg av värme sköljde över mig, sedan kom yrheten. Har legat och kallsvettats och kämpat mot illamående. Skoj, skoj. Men sedan somnade jag och mår nu lite bättre. Fortfarande liggande dock. Nåväl.

På grund av total avsaknad av pigghet blev det ingen Dexter i måndags. Men väl igår. Istället för att titta på Big Shots gick nämligen hårddisken varm här hemma med underbar säsongstart av min favoritmördare. Eventuella spoilers följer:
Stackars Dexter har problem. Bevakad av den icke-blinkande Doakes gör att han har svårt att få utlopp för sina mordiska tendenser. Men när han äntligen fick chansen, misslyckades han totalt. Har den känslokalle psykopaten blivit mänsklig?
Det första avsnittet slutade med hjärtklappning, både för Dexter - vars offergömma hittats - och för mig - ofantligt exalterad över att serien äntligen börjat igen.
Big Shots saknades icke.

Gårdagen bjöd annars på Life där Damian Lewis fortsätter att stråla. Hans karaktär börjar nu hitta lösningen på vem som gjorde att han fick sitta i fängelse i över ett decennium. Ska bli intressant att se hur han kommer att göra när han väl står öga mot öga med mördaren.
Sedan började So you think you can dance. Jag brukar vara lite kluven till de första avsnitten. Det är roligt att se de som faktiskt vet vad de håller på med, men som kanske inte kommer med senare på grund av att de inte kan ta koreografi. Men sedan blir det också mycket förnedring av de som inte vet vad de håller på med, och jag är inte mycket för förnedring.

Ikväll är det Eli Stone som är lite småroande, men kanske inte mycket mer än det. Hanna frågade om Project Runway, men jag har ingen direkt åsikt än. Reaper var inte så roligt förra veckan, men slutade lite intressant så det får en chans till. Journeyman såg jag aldrig och kommer nog inte börja heller. Detsamma gäller Side order of life. Hell's Kitchen var dock lite roligt och kommer att ses.

Inga kommentarer: