måndag 21 juli 2008

På fel plats vid rätt tillfälle

Jag har en teori gällande min trötthet. Igår gick jag och lade mig vid ett-tiden och gick upp vid nio imorse. Jag är lite trött, men inte så trött som jag brukar vara. Kanske är det de tiderna som gäller för mig. Men det blir lite problematiskt med tanke på att nio inte egentligen ses som morgontid, i alla fall inte i jobbvärlden där man kanske behöver gå upp vid sju eller (fasa) ännu tidigare.
Så min teori är nu att jag inte alls är morgontrött. Jag bor bara i fel tidszon. Så om vi säger att man bör gå upp vid sju på morgonen, så borde jag helt enkelt flytta någonstans där klockan är sju på morgonen när hon är nio här. Någon som vill flytta till Grönland med mig?

Och idag betyder tydligen "Nej, tack till reklam"-skylten på min dörr, "Ja, tack, fyll mitt hallgolv med reklam". Stryk ska de ha.